Lisa Erikson - charakterystyka - klp.pl
klp.pl Lektury Analizy i interpretacje Motywy literackie Epoki
Za którymś razem były już naprawdę blisko domu:
„Usiadłyśmy na skraju drogi i nie mówiłyśmy nic przez długą chwilę. Potem Anna powiedziała, że chciałaby, żeby nigdy nikt nie wpadł na pomysł robienia kiełbasy dobrze obsuszonej. (…) Zmuszone byłyśmy pójść z powrotem, tak, na to nie było żadnej rady. Uf, jakie to było nudne!”.


Gdy wujek Emil zobaczył je piąty raz w sklepie, złapał się za głowę i pobiegł po nowy słoik cukierków, którymi częstował je cztery poprzednie razy.

Lisa nie bała się nowych wyzwań i obowiązków. Lubiła sprawdzać się w nowych sytuacjach. Pewnego ranka podczas wakacji obudziła się w bardzo złym humorze. Dzień nie zapowiadał poprawy jej nastroju. Nie można było wyjść na dwór, bo padał deszcz i dął wiatr, do tego jeszcze posprzeczała się z Brittą i Anną, a Lasse i Bossę byli przeziębieni i leżeli w łóżku od trzech dni.

Lisa poszła w końcu do mamy do kuchni, a ta zaproponowała jej, by upiekła placek. Dziewczynka nigdy tego nie robiła, a mimo to upiekła go zupełnie sama, „i to nawet całkiem dobry!”. Poczęstowała braci i wysłała przyjaciółkom liścik z zaproszeniem na ciasto, a te przybiegły w dwie minuty. Po zjedzeniu pyszności Anna i Britta poszły piec placek do siebie, a Lisa wróciła do kuchni do mamy.

Kolejnym punktem na liście sposobów spędzenia deszczowego popołudnia było przemalowanie zniszczonego stołu na werandzie na zielono, spotkanie z przyjaciółmi na strychu i skakanie po dwóch belkach, usytuowanych pod dachem:
„Można na nie wleźć, chociaż jest to dość trudne. (…) Teraz Lasse wpadł na pomysł, żebyśmy tam powłazili wszyscy. Tak też zrobiliśmy. Bardzo wesoło było łazić tam i z powrotem po tych belkach. Można również było skakać z jednej belki na drugą”.


Bohaterka bardzo lubiła szkołę i swoją nauczycielkę. Gdy za zaproponowała, aby każdy – w miarę możliwości – wcielił w życie ideę sprawiania ludziom przyjemności, Lisa namówiła do tego pomysłu Annę i zaczęły szukać potrzebujących. Nie było to jednak takie proste. Ciężko było znaleźć kogoś, kto potrzebowałby ich pomocy, wszyscy mówili, że są zadowoleni i zbywali dziewczynki. Dziewczynki doszły do wniosku, że: „pani w szkole wcale nie ma pojęcia, jak trudno jest znaleźć kogoś, komu można by zrobić przyjemność”.

Oznacz znajomych, którym może się przydać

strona:   - 1 -  - 2 -  - 3 -  - 4 -  - 5 - 


  Dowiedz się więcej
1  Britta Andersson – charakterystyka
2  Charakterystyka mieszkańców Bullerbyn
3  Miejsca w książce „Dzieci z Bullerbyn”



Komentarze
artykuł / utwór: Lisa Erikson - charakterystyka







    Tagi: